7 nawyków, które powinnaś mieć podczas odchudzania

Obecnie mamy dostęp do wszelkiego rodzaju diet, które mają za zadanie pomóc nam w walce o wymarzoną sylwetkę. Sprawdź, jakich nawyków warto się trzymać, aby skutecznie zgubić zbędne kilogramy!

Nawyki ułatwiające odchudzanie

  1. Odpowiednia ilość snu – odpowiednie wysypianie się to klucz do zdrowej i zadbanej sylwetki. Dzięki temu znajdziemy czas na poranne ćwiczenia oraz spokojne zjedzenie śniadania. Niedobór snu może prowadzić również do wielu chorób, a także zwiększa nasz apetyt w środku dnia.
  2. Regularne posiłki – warto zadbać o regularność spożywanych posiłków, najlepiej jeść od 3 do 5 posiłków w ciągu dnia. Jeśli nie mamy czasu na przygotowanie bądź zjedzenie posiłku, warto wspomóc się preparatami, które pomogą zastąpić nam posiłek w ciągu dnia, jak np. https://zywieniemaznaczenie.pl/produkty/fresubin-jucy-drink/.
  3. Odpowiednie nawodnienie – dzień najlepiej rozpocząć od szklanki wody, dzięki czemu zadbamy o odpowiedni metabolizm. Warto dbać o odpowiednie nawodnienie nie tylko w okresach letnich, człowiek w większości składa się z wody, która potrzebna jest do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
  4. Regularne ważenie – dzięki regularnemu kontrolowaniu naszej wagi, będziemy w stanie zauważać progres, jaki wykonujemy. Nie warto ważyć się codziennie, wynik może być wtedy zakłamany przez różne czynniki. Warto ważyć się np. co tydzień, najlepiej z rana, kiedy jesteśmy na czczo. Tygodniowy odstęp sprawi, że efekty będą lepiej widoczne, co da nam pozytywnego kopa do działania.
  5. Zrezygnuj z podjadania – podjadanie między posiłkami to największy wróg podczas odchudzania. Czasem zdarza się, że pomimo spożytego posiłku nadal jesteśmy głodni, a kolejny możemy zjeść dopiero za kilka godzin. Warto wtedy wypić szklankę wody, bądź napić się herbaty, co może skutecznie zahamować nasze łaknienie.
  6. Wolniejsze spożywanie posiłków – jeśli pozwala nam na to czas, warto zagospodarować sobie w jego odpowiednią ilość na każdy posiłek. Jeśli jest to możliwe należy unikać jedzenia „w locie”. Należy starać się dłużej przeżuwać jedzenie, dzięki czemu dłużej pozostaniemy syci.
  7. „Cheat meal” a nie „cheat day” – jeżeli jesteśmy dłuższy czas na diecie, nic się nie stanie, jeśli czasem zdarzy nam się zjeść coś niezdrowego. Od pewnego czasu istnieje trend na „cheat day”, czyli jeden dzień, w którym możemy pozwolić sobie na odstępstwa w diecie. Może to być jednak niezdrowe dla naszego organizmu oraz pogorszyć efekty, na które długo pracujemy. Zamiast tego warto zrobić „cheat meal”, a więc co jakiś czas pozwolić sobie na jeden niekoniecznie zdrowy, ale sprawiający nam przyjemność posiłek. Jeśli w ciągu takiego dnia zadbamy o odpowiednią jakość pozostałych posiłków, nie powinno mieć to dużego wpływu na naszą dietę.

Czego należy unikać na diecie?

Niestety, dieta to często szereg wyrzeczeń, które musimy zastosować, jednak efekt końcowy jest tego warty. Czego powinniśmy unikać będąc na diecie?

  • Słone przekąski – są one bardzo smaczne, jednak nie dostarczają do naszego organizmu praktycznie żadnych wartości odżywczych, za to są bardzo kaloryczne.
  • Słodkie napoje – jeśli chcemy, aby nasza dieta była skuteczna, warto ograniczyć albo całkowicie wyeliminować z niej słodkie napoje. Zamiast nich, warto pić wodę bądź herbatę.
  • Odpowiednia obróbka termiczna – warto zadbać o odpowiednie przyrządzanie naszych posiłków. Zdecydowanie powinniśmy ograniczyć smażenie, zamiast tego warto korzystać z gotowania na parze, duszenia, czy pieczenia.

Artykuł partnerski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.