Dlaczego warto jeść kiszonki?

Kiszonki to produkty, które często goszczą na naszych talerzach. O wiele chętniej jednak sięgamy po nie zimą. Wtedy bowiem z natury ograniczony jest dostęp do świeżych owoców. To właśnie te produkty najbardziej przyczyniają się do wzmacniania odporności w tym okresie. Warto więc mieć świadomość, jak cenne dla organizmu człowieka jest regularne spożywanie produktów kiszonych. Produkty te, bardzo korzystnie wpływają na funkcjonowanie całego naszego organizmu, dlatego warto, by zagościły one w naszej diecie, nie tylko zimą, ale przez cały rok.

Kiszonki – bogactwo witamin, minerałów i składników odżywczych

Produkty kiszone to cenne źródło witamin i minerałów. Są one źródłem witamin z grupy B, E, K i C, a także witaminy A. Kwaśne środowisko sprawia, że witaminy stabilizują się w organizmie, co pomaga zmniejszać ich straty. Jednocześnie, kwaśne otoczenie pomaga przyswajać się witaminom, dzięki czemu mogą one być bardziej efektowne dla naszego organizmu. Co ważne, podczas kiszenia wydziela się kwas askorbinowy, powszechnie znany jako witamina C. Dzięki wspomnianym przemianom, zawartość witaminy C jest o wiele większa w produktach kiszonych, niż w świeżych warzywach.

Kiszonki – poprawa odporności w kilka chwil

Warto wspomnieć, że wysoka zawartość witaminy C oraz innych, niezwykle istotnych witamin, korzystnie wpływa na kondycję naszego organizmu. Jeśli jest on zdrowy i silny, ma szansę obronić się przed infekcjami i zakażeniami. Pamiętajmy, że nie tylko witamina C wzmacnia naszą odporność na wszelkie zachorowania. Zawartość kwasu mlekowego sprawia, że korzystnie wpływa na cały układ immunologiczny, a także dodatkowo wzmacnia działanie witaminy C.

Podczas trwania procesów fermentacji bakterie kwasu mlekowego bazują na zawartym w warzywach i owocach cukrze. Powoduje to zmniejszenie ilości oraz jednocześnie obniżenie kaloryczności gotowych produktów kiszonych. To również świetna wiadomość dla dbających o sylwetkę, ponieważ pozwala to na zjedzenie większej ilości kiszonek na raz bez obaw o wahania glikemiczne po posiłku.

Kiszonki – sposób na smukłą sylwetkę

Ważnym elementem, który warto wprowadzić do swojej diety są także soki ekologiczne, które bardzo pozytywnie wpływają na nasz organizm. Pamiętajmy, że nie tylko soki owocowe to prawdziwe bogactwo witamin. Warto również pokusić się o wypróbowanie soków warzywnych i soków z warzyw kiszonych. Sok z buraka ile pić dziennie – sprawdź nasze porady.

Warto wiedzieć, że pomimo niskiej wartości kalorycznej, produkty kiszone są bardzo sycące, co również jest skutkiem dużej zawartości błonnika pokarmowego, którego korzystne działanie na układ pokarmowy jest powszechnie znane.

W czasie fermentacji wytwarza się związek o nazwie acetycholina, która odpowiedzialna jest za regulację ciśnienia krwi. Witamina C, która obecna jest w produktach kiszonych wzmacnia i uelastycznia naczynia krwionośne. Witamina K, którą również znajdziemy w kiszonkach pozytywnie wpływa na czynniki krzepnięcia krwi.

Artykuł partnerski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.