Jak dbać o odpowiednie nawodnienie w lecie?

Wiele mówi się w ostatnim czasie o konieczności picia wody. Jest to szczególnie istotne w czasie upałów, kiedy to intensywnie się pocimy, a procesy zachodzące w ciele człowieka nie mogą prawidłowo zachodzić bez odpowiedniego nawodnienia organizmu. Spożywanie minimum dwóch litrów wody dziennie ma fundamentalne znaczenie dla zdrowia.

Rola wody w organizmie człowieka jest wręcz nieoceniona. Powinniśmy ją spożywać nie tylko w trakcie aktywności fizycznej, ale również chcąc zniwelować uporczywe bóle głowy, sygnalizujące pozostałe skutki odwodnienia. Nadmiar wody jest wydalany z potem, zatem należy pamiętać o jej regularnym uzupełnianiu.

Dlaczego picie wody jest tak ważne?

Powinniśmy wypijać minimum szklankę wody tuż po przebudzeniu. To pomoże w wydalaniu zbędnych produktów przemiany materii z naszego organizmu, a także wyrabia nawyk dbałości o prawidłowe nawodnienie organizmu w ciągu całego dnia. Warto także mieć ze sobą butelkę wody nawet podczas krótkiego spaceru lub załatwiania spraw poza domem.

Odpowiednie nawodnienie jest istotne nie tylko latem, ale także podczas zimowych miesięcy, kiedy to sezon grzewczy skutecznie wysusza naszą śluzówkę. Zmniejszenie ilości wydalanego moczu również w tym okresie może sygnalizować odwodnienie.

Odpowiednie nawodnienie organizmu w służbie naszemu zdrowiu

Pamiętając o regularnym uzupełnianiu płynów, zapewniasz sobie między innymi prawidłową ruchliwość stawów. Wypijając dwa litry wody dziennie lub obliczając jej proporcje według masy ciała, poprawiasz także stan swojej skóry, włosów i paznokci. Uważaj jednak na wody smakowe – co prawda są one łatwo dostępne, jednak ich skład pozostawia wiele do życzenia.

Kiedy temperatura otoczenia wzrasta do blisko 30 st. C, warto dostarczać organizmowi również napojów izotonicznych. Pod adresem https://osheeshop.eu/napoje-izotoniczne,91,0.html znajdziesz mnóstwo informacji na temat składników odżywczych znajdujących się w nich, a także produkty marki OSHEE – jednego z wiodących producentów tego typu napojów na rynku.

Zapotrzebowanie na wodę

Czy każdy ma jednakowe zapotrzebowanie na wodę? Niekoniecznie. Do prawidłowego funkcjonowania organizmu co prawda wystarczą dwa litry napojów dziennie – dzięki temu wyrównuje się między innymi ciśnienie krwi, skóra staje się nawilżona, a cera wygląda świeżo i promiennie. Przy wysokiej temperaturze otoczenia można zwiększyć ilość napojów, jednak nie drastycznie. Przykładowo – spożycie 6 litrów płynów może być groźne dla zdrowia, ze względu na konieczność wzmożonej pracy nerek.

Woda jest także głównym składnikiem krwi. Tak więc prawidłowy poziom nawodnienia organizmu to także prawidłowa praca układu sercowo- naczyniowego. Pijąc soki owocowe co prawda również dostarczasz do organizmu pewne składniki odżywcze, jednak czysta woda znacznie lepiej zaspokoi Twoje pragnienie i co ważne – spowoduje uczucie sytości, tak ważne przy odchudzaniu.

Skutki zbyt małej ilości wody w organizmie

Pijąc wodę w odpowiedniej ilości, wpływasz na poprawę swojego stanu zdrowia. Przy jej braku pojawiają się zawroty głowy, a także uczucie znużenia. Przy silnym odwodnieniu należy także dostarczyć organizmowi elektrolity – pij je małymi łykami, by stopniowo gasić uczucie pragnienia. Intensywne pocenie się latem również może powodować szybszą utratę wody. Dlatego też, by w naszym organizmie zapanowała równowaga, warto spożywać wodę o wysokiej zawartości minerałów. Jeśli aktywność fizyczna podejmowana przez ciebie powoduje intensywny wysiłek, niech woda mineralna towarzyszy Ci podczas ćwiczeń.

Artykuł partnerski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *