Zdrowe soczki z warzyw – kiedy warto je spożywać

Owoce i warzywa powinny zajmować większość miejsca w naszej codziennej diecie. Warto pamiętać, że ze względu na wysoką zawartość fruktozy w owocach, osoby z cukrzycą bądź innymi schorzeniami, powinny uważać na ilość, jaką spożywają w ciągu dnia. Jednakże warzywa mogą stanowić główny składnik naszej diety. Dobrą alternatywą dla surowych warzyw są soki warzywne.

Dlaczego warto pić soki warzywne

Światowa organizacja zdrowia WHO zwraca uwagę, iż powinniśmy spożywać więcej owoców oraz warzyw. Dzienne zapotrzebowanie na te składniki powinno wynosić minimum 400g i zostać podzielone na pięć porcji. Zjedzenie dużej ilości warzyw i owoców, dla niektórych może stanowić duże wyzwanie. Ciekawą alternatywą, są soki z warzyw tłoczonych. Najlepiej spożywać te, które były tłoczone na zimno, dzięki czemu nie straciły swoich wartości witaminowych. Odpowiednia dieta, która składa się w głównej mierze z warzyw, może przynieść nam wiele pozytywnych skutków zdrowotnych. Spożywanie odpowiedniej ilości witamin zawartych, zwłaszcza w zielonych warzywach pozwala przede wszystkim na wzmocnienie naszej odporności. Dodatkowo dużym atutem jest zapobieganie anemii, czy działanie przeciwzapalne na organizm. Soki warzywne charakteryzują się również niską kalorycznością, dlatego są polecane również osobom, borykającym się z problemem nadwagi. Soki warzywne możemy wykonać samodzielnie w domu, jeżeli posiadamy odpowiednią wyciskarkę wolnoobrotową lub zakupić w sklepie. Należy pamiętać, aby przed dokonaniem zakupu dokładnie przeanalizować skład danego produktu.

Picie soków warzywnych na śniadanie

Picie soków warzywnych na śniadanie jest świetnym rozwiązanie. Żyjemy w ciągłym pośpiechu i często pomijamy poranny posiłek, co może odbić się na naszym zdrowiu. Wypicie soku nie zajmuje dużo czasu i sprawdzi się również u osób z małym apetytem zaraz po wstaniu. Przed wprowadzeniem porannej diety sokowej, warto zaobserwować, w jaki sposób nasz organizm reaguje na przyjmowane płyny. Może okazać się, iż po spożyciu soków z warzyw tłoczonych czujemy dyskomfort. Warto wtedy odstawić poranne picie soków bądź skonsultować się ze specjalistą. Na początku warto spróbować soki warzywne bez użycia owoców, a przede wszystkim cytrusów, które mogą podrażnić układ pokarmowy, ale również wchodzić w interakcje z niektórymi lekami.

Picie soków warzywnych wieczorem

Soki z warzyw tłoczonych na kolacje może być dobrym rozwiązaniem, dzięki którym przyjmiemy dawkę witamin oraz niezbędnych minerałów do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto pamiętać, że osoby które mają problemy z układem pokarmowym, jak zespół jelita drażliwego powinny unikać spożywania soków z warzyw i owoców w godzinach wieczornych. Natomiast osoby, które borykają się z nadwagą, bądź otyłością, mogą pić soki warzywne, jednakże powinny ograniczyć spożywanie owoców ze względu na wysoką zawartość cukrów. Warto wykonywać soki z wielu warzyw za jednym razem, dzięki czemu nasza dieta, będzie wzbogacona, a organizm zaopatrzony w odpowiednią dawkę witamin oraz minerałów.

Artykuł partnerski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.