Owsianka na wodzie z bananem

Czas Wykonanie 10 minut Porcji kcal : kalorii Trudność łatwe Koszt: do 10 zł.
Szybka i niezwykle syta owsianka zalana wrzątkiem, z dodatkiem ulubionych owoców. Za każdym razem możemy użyć innych dodatków. Idealna propozycja na szybkie i pożywne śniadanie lub kolację.

Owsianka na wodzie z bananem – składniki:

– 5 łyżek płatków owsianych (górskich)
– 3 łyżki jogurtu naturalnego
– 2 łyżki łuskanego słonecznika
– 2 łyżki miodu
– pół banana
– 2 suszone figi
– gorąca woda

Owsianka na wodzie z bananem – sposób wykonania:

Szybka i niezwykle syta owsianka zalana wrzątkiem, z dodatkiem ulubionych owoców. Za każdym razem możemy użyć innych dodatków. Idealna propozycja na szybkie i pożywne śniadanie lub kolację. Po jej spożyciu na wiele godzin zapomnisz co to głód.

Owsianka jest błyskawiczna w przygotowaniu. Płatki górskie wsypujemy do miski. Zalewamy wrzącą wodą minimalnie powyżej poziomu płatków i przykrywamy talerzykiem. Płatki błyskawicznie wchłoną wodę, spęcznieją. W tym czasie na rozgrzanej, suchej patelni podpiekamy słonecznik do zarumienienia.
Po kilku minutach do miseczki z owsianką dodajemy jogurt oraz miód. Całość mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.

Dekorujemy ulubionymi owocami. W moim przypadku był to pokrojony w talarki banan oraz przekrojone na pół suszone figi. Posypujemy zarumienionym słonecznikiem.

Dodatki zależą od naszej wyobraźni, budżetu i tego co w danej chwili mamy pod ręką w kuchni. Idealnie sprawdzą się orzechy, rodzynki, cynamon lub dżem. Ciężko wymyślić prostszy, szybszy i tak syty deser na codzienne śniadanie czy kolację.

Jedna odpowiedź do “Owsianka na wodzie z bananem”

  1. Świetna owsianka. Na bogato, ja zalewam wrzątkiem chwile trzymam pod przykryciem do tego łycha jogurtu naturalnego i gotowe. Nie mam z rana czasu na prażenie słonecznika, krojenie owoców. Chociaż w weekend jak najbardziej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *